fredag 18 september 2009

Vett och etikett på Facebook...

Ibland kan man läsa i tidningar om hur man bör bete sig på sociala nätcommunities.
Man bör t.ex. inte referera till något man läst på FB när man träffar en annan person och man ska helst verkligen känna personer man blir vän med (oops...)

En annan grej att tänka på är att inte statusuppdatera minsta lilla grej du gör - för ingen bryr sig!
Jag har en kille i min vänlista som verkligen snart åker ut! Mina två närmsta vänner har redan tröttnat på alla hans uppdateringar om vad han åt till middag och att "han dricker morgonkaffet i en överdimensionerad kofta" och tagit bort honom.
Han har fått lite pikar av hans vänner har jag sett i hans kommentarer, men han verkar inte fatta... Så jobbigt! Jag blir sur och otroligt sugen på att skriva något i min egna status om vad jag tycker, men det är ju lite fegt. Jag tror jag tar bort honom istället.

Nu blir det lunch med lillebror!

Inga kommentarer: