lördag 5 september 2009

Drömmen om ett stationshus!

Jag har i några år funderat på hur trevligt det skulle vara att bo i ett gammalt stationshus. Jag och mamma sitter bland och kolla på nätet på vad som erbjuds. Det är ju så att Banverket och Jernhusen håller på att sälja av lite gamla stationer som inte längre används. Det är oftast så otroligt vackra hus! och ganska billiga. Med grym potential!
Tänk, man skulle kunna bo på övervåningen och ha café eller butik på bottenplan. Eller bara bo i hela huset! Ha kvar väntsalen och använda den som enorm hall eller matrum. Åh, vilka visioner!
Kolla denna länken för att se ett exempel... Detta ligger dock i Värmland (not so hot), och faktiskt är det så att de flesta stationshus som säljs ligger nånstans i närheten av tjotahejti, men det är väl sånt man får leva med...

Idag har jag inte gjort så mycket, bara storhandlat faktiskt. Men ska snart iväg på en filmbytar-grej de gör på Kulturhuset i samband med Filmfestivalen. Kul! Såg att de hade visat The September issue på festivalen och det hade jag missat totalt! Trist för jag vill verkligen se den!

Ska sedan hem och göra falafel, får väl se hur det går! :)

Inga kommentarer: