söndag 27 september 2009

Helgen baklänges

Har nästan alldeles nyss kommit hem kalas: världens finaste, klokaste, gulligaste och bästa unge fyllde 3 år. Eller, Alva fyllde ju i fredags, men kalaset var idag. Vi var totalt 17 pers i deras lilla hus, så det var trångt, men mysigt! Vi fick smörgåstårta och sedan gräddtårta till kaffet.
Alva var på toppenhumör hela dagen som vanligt, aldrig en sur min från henne! Hon fick förstås massor av presenter, bl.a. tågbanor med batteridrivna tåg som hon kan bygga ihop med den räls hon redan har. Jag gav henne en tröja som jag har tryckt själv, en bok och jackan som jag lät sy upp när jag var i Kina. Den var lite stor, men hon blev så söt i den!
Hon upphör aldrig att förvåna mig, hon säger så mycket roliga och kloka saker och hon har verkligen huvudet på skaft! Vi sjöng förstås för henne och hurrade och när vi trodde att vi var klara sa hon: Ni måste sjunga "och när hon har levat..." också!
Lite bortskämd är hon minsann, men är man så söt och gullig som hon så är det väl inte så konstigt..?

Igår var jag, Daniel och Caroline på Pablo Francisco som gästade Jönköping på hans Sverige-turné. Han var så bra! Men han gör lite för mycket ljud och upprepar mycket, men det han skämtar om är fantastiskt roligt! Killarna som öppnade åt honom, Sean Savoy, Ashley Fils-Aime och Flip Schmidt, var också väldigt roliga, nästan lika bra tycker jag nog. Det var roligt att skratta så att tårarna nästan sprutade, det är inte så ofta!

I fredags var jag och mamma i Göteborg för att gå på bokmässan. Det var riktigt roligt! Vi gick lite i affärer först, jag handlade lite på Monki (min favoritaffär i Gbg). Sedan gick vi till Mässan och kollade runt. Jag köpte lite smågrejer, nån pocket och lite tidningar, bl.a. Språktidningen som verkar vara väldigt bra och intressant. Den passar mig som är språkpolis på hobbynivå!

Så på det hela har det varit en väldigt bra helg, jag älskar när det händer saker! Jag måste ha nåt att se fram emot hela tiden annars blir jag lätt lite deppig och blir påmind om att jag måste göra nåt med mitt liv... :)

Inga kommentarer: