måndag 27 juli 2009

Helgen som var...

...var trevlig!
Jag och Amanda var på secondhand runda i lördags. Vi var på Erikshjälpen x 2, och jag hittade en trevlig fåtölj för 75:-. Gjord av sadelgjord och väldigt skön att sitta i. Tyvärr har den en fläck som är lite störig, men det har jag löst enkelt genom att slänga över en pläd! Fåtöljen kommer väl till pass nu när jag har börjat med min nya hobby, korsstygn. Måste komma ihåg att köpa Bridge-blandning för att uppfylla pensionärs-varning kriterierna.


Jag och pappa var i Falköping i torsdags, och plockade en massa svamp på hemvägen. Jag fick hem lite över två liter tror jag och på dessa kantareller gjorde jag paj! Den blev väldigt god! Jag bjöd in Anna som satt ensam hemma också och vi kollade på filmen Two Lovers som verkligen sög. Efter filmen (ja, vi var ju tvungna att se hur den slutade..!) kollade vi på Bo Selecta på DVD och mindes roliga stunder i London. "When I say Bo, say Selecta!" Och skrattade åt "Cribs" -inslaget med Michael Jackson. Så fantastiskt bra! "This be my pool, where I do the loving with the women and a little bit of swimming. Breast stroking - that's what I'm talking about!"


Idag var jag med pappa hos farmor och farfar och drack kaffe - gott! Och nu på eftermiddagen har jag försökt fixa till mammas hemsida som hon har för sitt företag och det varit utan några större framgångar. Den gör ju inte som jag vill! Jag skulle ändra om färgerna och då försvinner bilderna! WTF?! Gör ett nytt försök imorgon - nu ska jag hem och käka.

Inga kommentarer: