söndag 11 oktober 2009

Bakdag

Idag har det varit sånt där typiskt söndags-väder - regnigt, blåsigt och kallt. Så jag bestämde mig för att baka!
Jag har letat ett tag efter en sockerkaksform men har inte lyckats hitta nån fin. Så igår när jag var hemma hos pappa visade det sig att han hade en, som jag mer än gärna fick ta med mig hem, tack tack!
Så jag började dagen med att baka Tigerkaka, vilken klassiker! Och sedan var det dags för att prova min Cookie Press som jag köpte när vi var på Östregårds loppis i Moheda.
Detta hade jag sett fram emot! Jag har t.o.m kollat på en instruktionsvideo på Youtube för hur man ska göra. Tanten på filmen fick det att verka väldigt lätt och hon fick till så fina kakor, det verkade inte vara så svårt! Oj, så fel man kan ha... Resultatet blev ett gäng missbildade kakor, som knappt förtjänar titeln 'sekunda'. Men de var väldigt goda!
Pappa kom förbi och fikade sedan åkte jag till mamma och bjöd dem. De gick ner där också.

Igår kväll på väg hem från pappa stannade jag hos min bror och hälsade på familjen. Alva är så söt, vi lekte med hennes nya doktorsväska - hon är så glad att hon har fått en spruta att leka med nu istället för en banan i plast..!
Det första hon sa till mig igår var: "Du är min Hanna". Sötis!


Inga kommentarer: