tisdag 30 mars 2010

Nytt projekt!

Jag är en sån där som alltid måste ha nåt på G, nåt projekt att fixa med eller en ny hobby.
Ett av mina senaste är en ny blogg. Den ska handla om OPE Möbler. Eller Olof Perssons Möbelindustri som företaget egentligen hette.
Min farfar arbetade där i väldigt många år som möbeltapetserare. Även min farmor arbetade där som städerska länge.
Jag är lyckligt lottad och har dem båda kvar i livet och de är pigga och har huvudet på skaft.
Jag har börjat intervjua dem lite om hur det var där och om vilka som jobbade där och alla OPEs olika möbler. Jag har även fotat av några bilder som de hade hemma.
Så tanken är att sakta men säkert bygga upp info om företaget och alla fina möbler de gjorde och försöka luska ut vem som har designat vad etc...

Välkomna att ta en titt!
OPEmobler.blogspot.com

Inga kommentarer: